Nieuws

Dry Needling Drachten
30
aug

Dry Needling, wat is dat?

Dry needling is een effectieve behandelmethode om klachten aan te pakken die worden veroorzaakt door spierverhardingen. Zo’n hard aanvoelende plek in een spier wordt ook wel een triggerpoint of knoop genoemd. Bij een dry needling-behandeling prikken we zo’n verharde spier aan met een dunne acupunctuurnaald, zodat de spier zich gaat ontspannen. Welke klachten leveren triggerpoints... Lees meer

28
aug

Het sportseizoen is weer begonnen!

Tips van Fysio 0512 om blessures tijdens de voorbereiding te voorkomen. Veel sporters zijn alweer volop bezig met de voorbereiding. Voor veel teams begint eind augustus de competitie en ook de individuele sporten starten weer na het eindigen van de vakantieperiode.  Dit betekent voor veel sporters intensief trainen en meedoen aan (oefen)wedstrijden. In deze periode zien wij ieder... Lees meer

Schouderklachten
20
aug

Schouderklachten

Fysio 0512 heeft een specifieke werkwijze voor het behandelen van schouderklachten ontwikkeld, welke is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten en op jarenlange praktijkervaring. De schouderfysiotherapeuten van Fysio 0512 zijn gespecialiseerd in het onderzoeken en revalideren van schouderklachten. Zij hebben veel kennis, aanvullende scholing en ervaring op dit... Lees meer

19
apr

Trainen bij zomerse temperaturen

Nu de temperatuur vandaag kan oplopen tot richting de 26oC is het tijd voor de achtergrondinformatie van trainen bij deze temperatuur. Om te begrijpen wat wel en niet kan, is het goed om even stil te staan bij de regulatie van onze lichaamstemperatuur. Dit doet je lichaam om stabiel te blijven. Graag constant op 37oC Iedereen weet, dat onze lichaamstemperatuur zo constant mogelijk... Lees meer

13
apr

Nek- en hoofdpijnklachten

Bijna iedereen heeft wel eens hoofdpijn, maar waar komt dat nou vandaan? Van alle hoofdpijnklachten valt ongeveer 90 % onder de noemer spanningshoofdpijn en/of migraine. Juist bij deze twee hoofdpijnvormen is de relatie met triggerpoints het grootst. Een triggerpoint is een kleine samentrekking (kramp) in het spierweefsel, ook wel bekend als een (spier-)knoop. Triggerpoints... Lees meer

11
apr

Veilig sporten met een blessure

Stop niet, maar sport op maat Door een blessure kan je zin in sport behoorlijk verminderen. Met deze tips blijf je op een veilige en gezonde manier in beweging. Elk jaar lopen ruim 4,5 miljoen Nederlanders een sportblessure op. Jonge sporters en mannen lopen de meeste sportblessures op; denk aan ‘acute letsels’ zoals enkelverdraaiingen op het voetbalveld. De oudere sporter van... Lees meer

Sportfysiotherapie Drachten
9
apr

Een veelvoorkomende blessure, de enkelverstuiking, maar wat moet je nu juist wel en niet doen…?

Wat is dat eigenlijk, een verstuiking? Dat is een overrekking van de banden in de enkel. Die banden verbinden de middenvoetsbeentjes, die tussen het onderbeen en de tenen zitten. Bij een verstuiking komen er scheurtjes in die banden, of ze scheuren zelfs helemaal. Niet elke verzwikte enkel is overigens een verstuikte enkel. Wat moet je doen: rust houden of bewegen? Allebei. Probeer... Lees meer

26
mrt

Shin splint wat is dat?

Shin splint zijn klachten aan en in de buurt van het scheenbeen. Shin splint is een overbelastingblessure en ontstaat geleidelijk. Bij hardlopen is dit de meest voorkomende blessure. Scheenbeenproblemen genezen meestal langzaam. Ook is het niet onwaarschijnlijk dat bij onvoldoende aanpassingen (trainingsopbouw, hardloopschoenen, loopomgeving, rekoefeningen en spierversterkende... Lees meer

16
jan

Fysiotherapie en vergoeding uit de verzekering hoe zit dat nou precies?

Er is nog steeds voor veel mensen onduidelijkheid over de vergoeding van fysiotherapie. Hoe zit dat nou precies? Vergoeding aanvullende verzekering In de meeste gevallen wordt fysio- en manuele therapie alleen vergoed uit een aanvullende verzekering. Wij raden u aan om na te gaan hoe dit bij de zorgverzekering die u heeft afgesloten geregeld is. Wij adviseren iedereen een... Lees meer

9
jan

Trainen in de kou, geen probleem toch?!

Laat je vooral niet afschrikken door het weer om lekker buiten te gaan trainen. Met deze 5 tips kunnen de lage temperaturen je niet weerhouden! Begin warm in je huiskamer Doe eerst een aantal grondoefeningen in je huiskamer waar het lekker warm is. Als je hier wat oefeningen doet heb je het alvast een beetje warm voordat je buiten verder gaat met je warming-up. Dan doet kou je... Lees meer

Volgende pagina »