Krachttraining hardlopen

Fysio 0512 biedt specifieke krachttraining aan voor hardlopen. Daarbij richten we ons voornamelijk op het verbeteren van de techniek, blessure preventie en het verhogen van de prestaties. Veel hardlopers onderschatten nog het effect van krachttraining op hun prestaties tijdens het hardlopen. Tegenwoordig is krachttraining niet meer weg te denken uit uw trainingsschema.

Tijdens krachttraining, in combinatie met hardlopen, is het belangrijk dat krachttraining ondergeschikt blijft aan hardlopen, maar dat de oefeningen in het juiste tempo geïmplementeerd worden, zonder dat ze daarbij de hardlooptraining belemmeren. Er wordt aandacht besteedt aan core stability, lenigheid en kracht. In het trainingsprogramma wordt gebruikgemaakt van de nieuwste inzichten op dit gebied om uw hardloop techniek met de juiste oefeningen te verbeteren.

Hardlopen? Techniek op maat verbeteren

We werken in kleine groepen tot maximaal 8 personen. De oefeningen verschillen per individu, omdat de hardlooptechniek vaak per persoon verschilt. Wij kijken welke oefeningen het meeste effect hebben op uw hardloop stijl. In een periode van 6 weken zal er een basis gelegd worden voor het verbeteren van de loopprestaties. Hiervoor wordt circuittraining ingezet, bestaande uit een serie intensieve krachtoefeningen met een korte hersteltijd tussen de oefeningen, om zo de hartslag en de zuurstofvraag hoog te houden.

Onder hardlopers leeft het idee dat men door krachttraining zwaarder wordt. Door voor hardlopen de juiste techniek te gebruiken en krachttraining hier op een goede manier op aan te laten sluiten, is de angst om zwaarder te worden ongegrond. Het idee achter krachttraining is dat u tijdens het hardlopen minder ‘last’ hebt van compensatiebewegingen omdat u uw lichaam beter kunt beheersen. Bovendien heeft u daardoor minder energie nodig, waardoor uw prestatievermogen wordt verhoogd.

Deelnemen aan krachttraining / hardloop techniek oefeningen?

U loopt rond met de volgende vragn: hoe moet je hardlopen? Welke techniek is het beste? Land ik op de voorvoet of op de hak? Welke kracht, coördinatie en balans oefeningen moet ik doen om beter te gaan lopen? Geef u dan op voor krachttraining via info@fysio0512.nl o.v.v. ‘Krachttraining hardlopers’. Wij nemen dan, zodra de eerstvolgende training start, contact met u op. De kosten voor de cursus, bestaande uit 6 trainingen, bedragen € 45,00. Met vragen kunt u contact opnemen met: 0512 – 537 506.