Dry needling Drachten

Met dry needling worden bij Fysio 0512 in Drachten klachten aangepakt die worden veroorzaakt door spierverhardingen. Misschien heeft u ook ooit eens last van een verharde spier gehad, ook wel bekend als knoop of triggerpoint. Zo’n knoop of triggerpoint kan vervelende klachten veroorzaken. We zetten een paar voorbeelden op een rij, waarbij een dry needling behandeling kan helpen:

• Pijn in een spier of gewricht
  • Stijfheid en/of bewegingsbeperking
  • Verminderde kracht bij het aanspannen van een spier
  • Hoofdpijn en duizeligheid
  • Pijnontwijkend gedrag
  • Tintelingen of uitstralende pijn
  • Sportblessures

Heeft u bijvoorbeeld pijn in uw nek, rug of lies, dan kan een dry needling behandeling uitkomst bieden. Vaak wordt deze pijn veroorzaakt door een verkeerde houding, beweging, stress, verwonding of blessure. Dry needling therapie biedt goede resultaten bij onder andere pijn in de onderrug (quadratus lumborum), pijn in de schouders (trapezius), migraine en bij een kuitspier en hamstring blessure. Ook bij knie en achillespees blessures passen wij dry needling vaak succecvol toe als onderdeel van de behandeling.

Direct een afspraak maken Meer informatie Gratis inloopspreekuur

Dry needling behandeling & effect

Door middel van dry needling proberen we bij Fysio 0512 in Drachten deze verharde spier weer te laten ontspannen, door deze aan te prikken met een dunne acupunctuurnaald. Er kan kort een gevoel van kramp of een stroomstootje ontstaan omdat de spier zich even zal aanspannen. Daarna zullen de pijnklachten die de verharde spier veroorzaakt verdwijnen. Dry needling is geen acupunctuur. Acupunctuur richt zich op het beïnvloeden van meridianen in het lichaam.

Dry needling is enorm effectief bij het verhelpen van triggerpoints of zogenaamde knopen. Veel effectiever dan massages, omdat de spier direct soepeler wordt. Als u meerdere spieren heeft laten aanprikken, kan het echter zijn dat u tijdelijk een zeurend pijngevoel heeft. Van het prikken zelf zult u nauwelijks iets voelen.

Afspraak maken

Voor dry needling bij Fysio 0512 in Drachten kunt u zonder verwijsbrief van de huisarts een afspraak maken. Tijdens een intakegesprek kijkt onze therapeut wat uw klachten zijn en wat een mogelijk behandelplan kan zijn. Bij onze therapeuten bent u in goede handen. Bovendien wordt dry needling, als onderdeel van de fysiotherapie behandeling, vergoed door uw zorgverzekeraar.

Direct een afspraak maken