Armklachten

Bij Fysio 0512 zien we veel mensen met klachten in de arm regio. Door middel van een grondig en nauwkeurig onderzoek kunnen onze therapeuten een fysiotherapeutische diagnose stellen over de oorzaak van uw armklachten. Aan de hand van deze diagnose wordt een behandelplan opgesteld wat aansluit bij uw klachten en belastingniveau. Want wanneer u armklachten heeft, wilt u hier natuurlijk zo snel mogelijk van verlost zijn. U gebruikt uw armen immers dagelijks bij allerlei werkzaamheden, en als iedere activiteit pijn veroorzaakt, is dat zeer vervelend. Wat kan deze pijn in uw arm veroorzaken?

Slijmbeursontsteking

Een slijmbeursontsteking wordt bijna altijd veroorzaakt door overbelasting als gevolg van herhalende bewegingen. Soms is er aan de buitenkant van de bovenarm een zwelling en rode uitslag te zien. De pijn is het ergst wanneer de arm volledig gestrekt of gebogen is. Fysiotherapie kan helpen om de arm sterker en soepeler te maken. Soms is het verstandig om uw werkzaamheden tijdelijk te staken, om het terugkeren van de slijmbeursontsteking te voorkomen.

Tennisarm

Een tennisarm of tenniselleboog is het gevolg van een overbelasting of irritatie van de spieren in de arm. U ervaart een pijnlijke plek op en rond het bot aan de buitenzijde van de elleboog. Soms straalt de pijn uit naar de onderarm, pols of hand. De arm doet vaak ook pijn als u deze volledig probeert te strekken. Een tennisarm is ook bij mensen die nooit tennissen een veel voorkomende aandoening. Een behandeling met fysiotherapie kan helpen om de pijn te verminderen en het herstelproces te versnellen. Oefeningen zorgen er vervolgens voor dat de arm weer belastbaar wordt.

Lees meer over tennisarm

Golfersarm

Een golfersarm als gevolg van een overbelasting of irritatie is vergelijkbaar met een tennisarm, alleen ditmaal zit de pijn aan de binnenzijde van de elleboog. Soms straalt deze uit. Een golfersarm is eveneens bij mensen die nooit golfen een veel voorkomende aandoening. In de meeste gevallen gaat een golfersarm vanzelf over als de overbelasting stopt. Omdat dit echter weken tot maanden kan duren, kan fysiotherapie helpen de klachten te verminderen en de spierkracht te verbeteren.

RSI klachten

RSI wordt tegenwoordig ook wel KANS (klachten arm nek schouder) genoemd. Wanneer u RSI klachten heeft, kunt u pijn in uw arm ervaren, evenals pijn en tintelingen in de nek, schouders en/of handen. Ook kramp, functieverlies en zwelling kunnen merkbaar zijn. Neem RSI klachten altijd serieus, anders kan de pijn lang aanhouden. Let vooral goed op uw houding. Ook hier kan een fysiotherapeut van Fysio 0512 u bij helpen.

Lees meer over RSI klachten

Peesontsteking

Door langdurige overbelasting kan een pees geïrriteerd raken, wat een peesontsteking veroorzaakt. De pijn wordt vooral ervaren bij aanspanning van de spier van de betreffende pees. Het herstel van een peesontsteking duurt lang. Oefentherapie, medical taping, dry needling en massagetechnieken kunnen helpen de pijn in uw arm te verminderen en een herhaling van de armklachten te voorkomen.

Spierpijn

Spierpijn is vervelend, maar herstelt gelukkig snel. Spierpijn ontstaat vaak door overbelasting tijdens het sporten of door letsel, zoals een spierscheurtje. De spieren kunnen hard en stijf aanvoelen en het rekken ervan doet pijn. Spierpijn gaat normaal gesproken binnen enkele dagen over. Langer aanhoudende pijn zou kunnen wijzen op een beginnende blessure, zoals een tenniselleboog. Als de pijn regelmatig terugkeert, kan het raadzaam zijn te achterhalen wat de oorzaak van de pijn is. Fysio 0512 helpt u hier graag bij.

Een fysiotherapeut van Fysio 0512 kijkt graag samen met u welke behandeling het beste bij uw armklachten past. Maak direct een afspraak voor een intakegesprek. U heeft hiervoor geen verwijsbrief van uw huisarts nodig.